1. Organizator
Organizatorem Pucharu Falstartu 2011 jest Stowarzyszenie Aktywnych Biegaczy „Falstart” Chrzanów. Koordynatorem przedsięwzięcia została Aleksandra Jachimczyk (z tytułu pełnionej funkcji wykluczona z rywalizacji).
2. Cele i założenia
Głównym celem omawianego przedsięwzięcia jest zachęta do aktywnego udziału w zawodach biegowych, a także wspólnych treningach. Integracja Falstartowiczów, wspieranie się, pomoc w realizacji celów statutowych Stowarzyszenia oraz pozyskiwanie nowych osób to równie priorytetowe zamierzenia tego projektu.
3. Czas trwania
Od 1 stycznia 2011 do 31 grudnia 2011 roku.
4. Uczestnictwo
Puchar Falstartu skierowany jest do biegaczy reprezentujących Stowarzyszenie, biorących udział we wspólnych treningach lub startujących w dowolnych biegach ulicznych i przełajowych na terenie całego kraju.
W Pucharze Falstartu może uczestniczyć osoba, która:
Jest członkiem Stowarzyszenia Aktywnych Biegaczy „Falstart” Chrzanów.
Nie posiada przeciwwskazań do biegów długodystansowych.
Akceptuje niniejszy regulamin.
Uczestnictwo w rywalizacji jest bezpłatne. Do projektu można przystąpić w dowolnym momencie. Rejestracja udziału we wcześniejszych zawodach możliwa jest wyłącznie z miesięcznym opóźnieniem. Rezygnacja ze współzawodnictwa nie pociąga za sobą żadnych konsekwencji, możliwa jest w dowolnym momencie. O wszelkich zmianach związanych z uczestnictwem należy jedynie powiadomić koordynatora przedsięwzięcia.
5. Obowiązki uczestnika
Obowiązkiem uczestnika jest wysyłanie drogą elektroniczną informacji o udziale we wspólnym treningu (w przypadku, gdy nieobecny jest na nim koordynator lub osoba do tego wyznaczona). Wszystkie indywidualne starty w zawodach należy zgłaszać drogą mailową. Informacje te dotrzeć muszą do koordynatora najpóźniej z miesięcznym opóźnieniem. Podczas wspólnych treningów koordynator lub jego zastępca będzie potwierdzał udział.
6. Zasady rywalizacji
Uczestnicy w trakcie trwania rywalizacji otrzymują punkty, których suma decydować będzie o miejscu w końcowej klasyfikacji. Zawodnik z najwyższą liczbą zgromadzonych punktów wygrywa rywalizację.
Zasady punktacji:
a) 10 pkt - za udział w zawodach (bez względu na dystans)
b) 10 pkt - za udział we wspólnym treningu
c) 50 pkt - za pozyskanie nowego aktywnego członka stowarzyszenia
d) 50 pkt - bonus dla każdego nowego członka Stowarzyszenia
e) 50 pkt - za debiut w zawodach (punktowane są następujące dystanse:
5,10,15, 21.097, 42.195, 100 km, bieg 12-, 24- i 48-godzinny)
f) 5 pkt - za kibicowanie podczas zawodów
7. Nagrody
Zwycięzca rywalizacji otrzyma Puchar Falstartu. Dla wszystkich uczestników przewidziane są okolicznościowe medale. Mogą pojawić się nagrody – niespodzianki, jednak uzależnione będzie to od sytuacji finansowej organizatora.
8. Postanowienia końcowe
Koordynator projektu zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w regulaminie, których celem będzie rozstrzygnięcie wszystkich spornych spraw, jakie mogą pojawić się w trakcie trwania rywalizacji.